Wege kapuśniak

kapusniak

Sezon na kiszonki trwa 🙂 W okresie jesienno zimowym bardzo lubię kwaśne warzywne specjały, a przyznam, że do kapuśniaku nie miałam nigdy serca..  ale ten wyszedł bardzo dobry, idealnie kwaśny i bardzo sycący. Różni się w smaku od tego, który robi moja babcia, ale też jest równie smaczny 🙂 Na ogromny garnek potrzebujesz:

  • ok. 700g kapusty kiszonej
  • 5 dużych ziemniaków
  • 3 marchewki
  • ok.2 litrów wywaru z warzyw (oddzielnie marchew, por, pietruszka, seler plus ziele angielskie i liść laurowy)
  • kminek
  • kumin rzymski
  • łyżka sosu sojowego
  • świeżo mielony pieprz
  • słodka papryka
  • masło klarowane (ok. 2 łyżek)

Opcjonalnie cebula, ale ja nie lubię i  unikam..

W dużym garnku przygotowałam wcześniej wywar z warzyw- gotowałam liść laurowy z ziarnistym zielem angielskim i warzywami. W drugim na maśle klarowanym dusiłam marchewkę i ziemniaki (opcjonalnie cebula) razem z łyżeczką kuminu, kminku oraz paprywki.  Ziemniaki pokroiłam w kostkę, marchewkę w talarki. Po ok. 15 minutach dodałam sos sojowy i po chwili przerzuciłam marchewkę i ziemniaki do gotującego się wywaru z warzyw, wyjmując wcześniej całe warzywa i przyprawy. W tym samym garnku co była marchewka i ziemniaki dusiłam kapustę (wcześniej ją trochę pokroiłam). Jak ziemniaki się ugotowały, to dorzuciłam kapustę i mielony pieprz i chwilę jeszcze pogotowałam.

Na drugi dzień zupa jest jeszcze lepsza 🙂

Opublikowane przez healthyharbor

Powered by love :)

Dodaj komentarz